Ketika kita berlayar

Ketika kita berlayar

Ketika kita berlayar mengarungi lautan .

Bentangkanlah layar di atas kapal kita .

Buatlah angin membawa kita ke pulau yang kita tuju .

Bukakanlah hatiku ketika aku salah mengomandoimu

Selamatkanlah aku ketika aku tiba - tiba jatuh ke lautan dan tenggelam didalamnya .

Bawalah aku bersamamu untuk sampai ke pulau yang kita tuju .

Begitupun ketika kita berlayar mengarungi kehidupan .

Bentangkanlah layar akhlak baikmu untuk kita .

Buatlah angin Rahmat membawa kita menuju syurga yang kita tuju .

Bukakanlah hatiku ketika aku melakukan kesalahan kepada Allah dan kepadamu.

Selamatkanlah aku ketika tiba - tiba aku jatuh dan tenggelam dalam jalan yang salah yang menjauhkan aku dari rahmat-Nya .

Bawalah aku bersamamu ke syurga yang kita tuju .

Komentar

Postingan populer dari blog ini

mati karena sesuai dengan kebiasaannya

ILMU TERBAGI MENJADI DUA (ILMU DHARURI DAN ILMU NAZHARI)

BERBAKTI KEPADA ORANG TUA